ANALIZA 'KUKURIKU' PLAKATA

Jeftin marketinški trik i igra na sigurno

05.11.2011 u 08:00

Bionic
Reading

'U plusu tri plaće, a ne u minusu da ti se plače', 'Dug život, a ne život na dug', 'Naš posao je osigurati vaš posao' neke su od parola kojima se Kukuriku koalicija s plakata obraća biračima u drugom valu svoje kampanje. Iako se zbog igre riječi čini da se 'Kukurikavci' obraćaju djeci, marketinški stručnjaci smatraju da je riječ o logičnom nastavku njihove kampanje

Kampanja Kukuriku koalicije i do sada se pokazala kao igra na sigurno. Uostalom, ankete im daju opravdanje za takvu strategiju, budući da su u debelom vodstvu ispred HDZ-a.

Logičan nastavak kampanje

'Meni je ovo očekivan smjer; oni su maksimalno pojednostavili poruke i prilagodili ih najširoj populaciji. Ove su poruke potpuno jasne svima, od bakica na selu do gospodarstvenika', rekao je za tportal Damir Jugo, predavač na Fakultetu političkih znanosti i izvršni direktor Millenium promocije. No, igra na sigurno ima i svoje mane.

Jugo kaže da će pojednostavljivanjem poruka imati probleme među obrazovanijim biračima, ali i među stručnim kadrom iz bilo kojeg segmenta koji se spominje u tim porukama. Dodaje da su u Kukuriku koaliciji procijenili da se njihove poruke trebaju probiti do najšireg kruga birača, za razliku od HDZ-a koji se plakatima obraća braniteljima, umirovljenicima, roditeljima…

'Ovo je očekivan i najsigurniji pristup, očito nisu htjeli izazivati kontroverze', smatra Jugo. Korištenje igre riječi, prema Jugu, u skladu je s vizualnim identitetom njihove kampanje. 'HDZ-ovi plakati su ozbiljniji i hladniji', kaže.

'Prodaja' političkog programa u tom je smislu jednaka reklamiranju nekog proizvoda, a Jugo je Kukuriku koaliciju usporedio s proizvodima za široku potrošnju. 'Takve poruke se najčešće koriste za proizvode koji su namijenjeni najširem krugu potrošača, a oni, prema anketama, trenutačno uživaju potporu najšireg kruga birača', zaključio je.

Jeftin trik

Poznati dizajner Boris Ljubičić poruke s plakata Kukuriku koalicije doživljava kao jeftin trik. 'Meni to djeluje kao kad nešto treba koštati sto kuna, a košta 99,99 kuna. To je jeftin marketinški trik za privlačenje, a tek onda vidite da ste malo izigrani', smatra. Kaže da je cijela kampanja isfrizirana; za razliku od plakata, stanje u zemlji je dramatično, a to se iz kampanje ne može iščitati.

Smatra da je za neodređenost poruka zaslužna činjenica da Kukuriku koaliciju čine četiri stranke različitih predznaka. 'Njih opterećuje njihov zbroj i stoga im se teško odrediti prema bilo kojoj kategoriji', kaže Ljubičić i dodaje da su ovakve igre riječima uobičajene za radijske reklame, a ne za plakate.

'Kviki, kviki, kikiriki… meni to sve tako izgleda - jeftino', zaključio je.